Dårlig bloggsamvittighet

Jeg har dårlig samvittighet for denne bloggen. Jeg burde skrevet mange, lange, faktaspekkede innlegg, helst med humor og snert. Jeg burde ha gjort noe med utseendet på disse sidene, hatt et kult banner øverst og en litt mindre grell grønnfarge... Det er så mye jeg har lyst til å gjøre og skrive om! Men tiden strekker bare ikke til. Jeg gjør dette på fritiden min, og den kommer i knappe, tilmålte mengder. Likevel ønsker jeg at det skal finnes en blogg hvor det står om sjokoladekjuke, gråsotbeger, kjempesoleie og grønnsko. Når det er snakk om å ta vare på natur, henvises det ofte til "det biologiske mangfoldet". Det er et litt ullent begrep som det kan være vanskelig å få et forhold til. Men det biologiske mangfoldet er alle disse rare, sære artene som jeg skriver om. Det er de som forsvinner når natur går tapt. Og jeg vil at folk skal vite at de eksisterer - enn så lenge. Så derfor: korte blogginnlegg er bedre enn ingen blogginnlegg. Lik det eller ei, for øyeblikket er det det jeg får til...

Kommentarer