Nye tider

Det har skjedd store ting siden sist: Jeg disputerte for doktorgraden 19. desember og avsluttet med det 3 1/2 år som stipendiat på NMBU. Jeg trodde det ville bli trist og tomt å legge vekk avhandlingen, men det har det ikke vært. Istedet ser jeg fram imot å starte med noe nytt. Jeg har lenge vært i tvil om hva jeg skulle gjøre etter endt doktorgrad, men nå er det avgjort: I midten av februar begynner jeg i ny jobb som forsker hos Norsk institutt for naturforskning (NINA)!

Jeg gleder meg til å jobbe med mer anvendte problemstillinger og bidra til å ta vare på og øke kunnskapen om norsk natur og artene som finnes der. Forhåpentligvis får jeg også mulighet til å følge opp prosjektene som avhandlingen min er basert på (helt ferdig med den er jeg uansett ikke; den inneholder flere upubliserte manuskripter...). Jeg ser fram imot å jobbe sammen med og lære av dyktige og kunnskapsrike kolleger hos NINA. De er også opptatt av formidling, så bloggen lever videre. Jeg håper at jeg får mye spennende å skrive om framover!

Dr. Olsen

Kommentarer